Campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’ van start
Maandag start de campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet’. Deze campagne, richt zich op de bewust-wording van automobilisten, die harder rijden dan toegestaan.
Focus campagneAutomobilisten rijden regelmatig 10 tot 15 kilometer te hard op 30- en 50-km wegen. Vaak omdat ze met het verkeer meegaan of ongemerkt harder rijden dan toegestaan. Een paar kilometer te hard rijden lijkt onschuldig, maar de risico’s zijn groot. "Juist op 30- en 50-km wegen zijn veel andere, kwetsbare verkeersdeelnemers aanwezig, zoals fietsers en voetgangers", zo laat het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Limburg weten.
Automobilisten worden dan ook opgeroepen regelmatig, uiteraard wel met aandacht voor de weg, hun snelheid te checken.
Campagnebeeld
De campagne maakt gebruik van beelden van de meest kwetsbare verkeersdeelnemers (kinderen en ouderen) in combinatie met een verkeersbord. "Het campagneconcept helpt mensen om zich meer bewust te worden van hun eigen snelheidsgedrag en het naleven van de limiet", aldus de stichting.
Laat je reactie achter