Omroep Horst aan de Maas twee weken in het teken van Stille Strijd
Omroep Horst aan de Maas staat vanaf 8 april in het teken van Stille Strijd. Twee weken lang voert de omroep campagne voor het goede doel en komen we met speciale tv-items, nieuws en doen we verslag van alle activiteiten rondom het kunstwerk.
Stille Strijd wil het taboe op depressie en zelfdoding onder jongeren doorbreken en het gesprek erover op gang brengen. Het beeld van een in elkaar gedoken jongere staat symbool voor de innerlijke strijd die veel depressieve jongeren voeren. Het beeld is van verre zichtbaar door zijn grote afmeting en zijn felle kleur.
Erover praten
Hoofdredacteur Niels van Rens vind het belangrijk dat Omroep Horst aan de Maas haar naam verbindt aan dit goede doel. "Als omroep staan we midden in de samenleving", zegt hij. "Door middel van deze belangrijke campagne willen we het taboe rondom depressie en zelfdoding doorbreken. Dit kunnen wij als omroep het beste door erover te praten en de inwoner te laten zien dat iedereen er mag zijn en alles gedeeld mag worden."
Info
De campagne duurt tot en met 22 april, wanneer het beeld weer verdwijnt en naar een volgende locatie reist. Het beeld komt voor 't Gasthoês te staan in Horst. Op de pagina Stille Strijd zijn vanaf maandag 8 april alle items rondom het goede doel te zien en te volgen. Op de website van de gemeente Horst aan de Maas is het volledige programma te zien.
Denk je aan zelfmoord of maak je je zorgen om iemand? Praten over zelfdoding kan anoniem via de chat op www.113.nl of telefonisch op 113 of 0800-0113.
Laat je reactie achter