Nieuwe huisstijl gemeente Horst aan de Maas
De gemeente Horst aan de Maas gebruikt voortaan een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Het logo staat symbool voor de zestien dorpen die samen één gemeente zijn.
Het is volgens de gemeente een krachtig, herkenbaar en toekomstgericht beeldmerk dat geschikt is voor vele toepassingen en het sluit aan bij de inhoudelijke opgaven van de gemeente om te werken aan een gezonde, veilige, duurzame samenleving. Het vervangt de huisstijl die de gemeente 12,5 jaar geleden heeft laten ontworpen voor de herindeling.
Krappe arbeidsmarkt
De nieuwe huisstijl past bij hoe de gemeente zich wil presenteren naar inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en medewerkers, zowel huidige als potentiële medewerkers. Vooral dat laatste is belangrijk met het oog op de krappe arbeidsmarkt. De gemeente wil Horst aan de Maas neerzetten als een sterk (werkgevers)merk, dat past bij de ontwikkeling die het doormaakt en de kracht van de zestien dorpen van de gemeente.
Later moment
De gemeente vervangt zoveel mogelijk middelen die in de voormalige (geel-bruine) huisstijl zijn gemaakt tegelijkertijd. De middelen die het meest zichtbaar en herkenbaar zijn voor de inwoners, zoals de website, social media en de gemeentepagina in het weekblad, heeft de gemeente direct aangepast. Andere zaken, zoals de werkkleding en sommige auto's van de buitendienst, zijn later aan de beurt. Dit wordt onder andere gedaan omdat ze nog goed zijn en het duurzamer en/ of efficiënter is om het later te vervangen of recyclen. Sommige zaken stonden ook op een later moment op de planning om toch al te vervangen. De gemeente gebruikt dat moment om dan de nieuwe huisstijl door te voeren.
Laat je reactie achter