Banner-TOP-Marktwijzer-2

advertentie

Kayla (21) weet wat het is om jong te ondernemen

Kayla Camps uit Meerlo bestiert sinds vorig jaar haar eigen chocoladebedrijf en kent de hobbels die jonge ondernemers op hun weg tegenkomen.
Kayla deed de bakkersopleiding en werkte in een bakkerij voordat ze in mei 2019 op 21-jarige leeftijd haar chocoladezaak begon. Daar ontstond de liefde voor het product dat ze nu via haar webshop aan bedrijven en particulieren verkoopt. "Mensen vragen zich af hoe je het doet als je 21 bent. Het is lastig dat ze niet tegen je op kijken", vertelt Kayla. 

Populariteit neemt toe

Jong beginnen met het ondernemerschap. Kayla is er niet meer uniek in. Vorige week werd bekend dat 3500 jongeren tussen de 13 en 18 jaar zich in 2018 inschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is een derde meer dan het jaar ervoor. 

Voordelen
De gegroeide interesse onder jongeren in het ondernemen verbaast Kayla niet. Ze ziet dat de jeugdigheid behalve uitdagingen ook voordelen met zich meebrengt. "Omdat ik nog bij mijn ouders woon, hoef ik veel kosten niet te betalen. En ik denk dat door de stap vroeg te zetten, het beter kan gaan. Als je de stap niet zet, kom je er nooit."
advertentie Banner-centraal Lumar Verhuur

Lees ook deze artikelen