'Gemeente goed bezig met openbare werken, communicatie kan beter'
Inwoners van Horst aan de Maas geven de gemeente een hoog rapportcijfer als het gaat om het buitengebied en openbare verlichting. Daar tegenover staat een aantal kritische geluiden over de communicatie die de gemeente er op na houdt.
Dat blijkt uit een inwonerpanel dat de gemeente zelf heeft geraadpleegd.
Rapportcijfers
Inwoners geven een 7,3 voor het buitengebied en een 7 voor de hoeveelheid openbare verlichting in de gemeente. Dat zijn de hoogste cijfers in de resultaten van het inwonerpanel. De aanwezigheid van andere openbare voorzieningen zoals picknicktafels, banken en afvalbakken vinden mensen meer tegenvallend: dit wordt gewaardeerd met een 6,4.
Communicatie
Ook de communicatie kan beter. Hoewel twee vijfde van de respondenten vindt dat de gemeente goed communiceert over de onderwerpen waar ze in geïnteresseerd zijn (met name evenementen en praktische informatie), vindt een tiende van de inwoners dat de gemeente dit niet of nauwelijks doet. Bovendien is er een grote middengroep, die vindt dat de communicatie 'redelijk' is. Bijna een kwart zegt niet goed geïnformeerd te worden over de aanleg- en onderhoudswerkzaamheden die de gemeente doet.
Inzicht in functioneren
Het DUO Market Research voert de onderzoeken voor het inwonerpanel namens de gemeente uit. De gemeente wil hiermee inzicht krijgen in de tevredenheid van de inwoners over haar functioneren. Alle resultaten van het panel zijn te vinden op de website van de gemeente.
Laat je reactie achter